Myrtia - Μυρτιά
In September 1960 in Athens, Nikos Gatsos met Myrtia (Myrto - Μυρτώ), the wife of Mikis Theodorakis. Nikos Gatsos wrote these lyrics that Mikis then set to music.
In my mind's eye the sea
And a garden, a celestial garden,
As I climbed onwards
To the upper village.
At the windows wide
Stood Myrtia smiling.
Wearied from climbing
I asked her and asked her:
Tell me, Myrtia, I'd grateful be,
Where shall I find earth, find earth
and water,
To rebuild a nest
For the birds of love.
At the windows wide
I saw Myrtia weeping,
As I climbed onwards
To the upper village.
Είχα μια θάλασσα στο νου
κι ένα περβόλι, περιβόλι τ' ουρανού.
Την ώρα π' άνοιγα πανιά
για την απάνω γειτονιά.
Στα παραθύρια τα πλατιά
χαμογελούσε μια μυρτιά.
Κουράστηκα να περπατώ
και τη ρωτώ και τη ρωτώ
Πες μου, μυρτιά, να σε χαρώ:
Πού θα βρω χώμα, θα βρω χώμα και νερό
να ξαναχτίσω μια φωλιά
για της αγάπης τα πουλιά;
Στα παραθύρια τα πλατιά
είδα και δάκρυσε η μυρτιά.
Την ώρα π' άνοιγα πανιά
για την απάνω γειτονιά.
Οι παρακάτω αλήθειες θα σας εντυπωσιάσουν και θα σας δώσουν μια ιδέα για την πολυπλοκότητα του ίδιου σας του μυαλού.
Ο εγκέφαλος μπορεί να λειτουργήσει με τρόπους που δεν είναι εύκολα αντιληπτοί. Πολλές μελέτες έχουν δείξει τον τρόπο που απλά πράγματα, όπως η μουσική, μπορούν να τον επηρεάσουν ή ακόμα και να τον αλλάξουν ριζικά.
1. Η ανατριχίλα που νιώθετε όταν ακούτε μουσική, ευθύνεται κυρίως στην έκκριση ντοπαμίνης στον εγκέφαλο καθώς περιμένετε την κορύφωση ενός τραγουδιού.
Η ντοπαμίνη είναι μια χημική ουσία που δίνει την αίσθηση ευφορίας, την οποία εκκρίνει ο εγκέφαλος. Αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον εθισμό αλλά και με την διάθεση για δράση όταν υπάρχει κίνητρο. Αυτές οι μελέτες βρήκαν μια βιολογική εξήγηση στο γιατί η μουσική παίζει πάντα τόσο σημαντικό ρόλο σε συναισθηματικά γεγονότα παγκοσμίως από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας.
2. Υπάρχουν πολύ λίγες δραστηριότητες στη ζωή που χρησιμοποιούν ολόκληρο τον εγκέφαλο, και η μουσική είναι μία από αυτές.
Με τη Λειτουργική Απεικόνιση Μαγνητικού Συντονισμού (FMRI), μια ερευνητική ομάδα εξέτασε ορισμένους ανθρώπους που άκουγαν μουσική. Βρήκαν πως ακούγοντας μουσική, ενεργοποιούνται ακουστικές περιοχές και μεγάλα νευρικά δίκτυα του εγκεφάλου. Επιπλέον, πιστεύουν πως η μουσική μπορεί να ενεργοποιήσει συναισθηματικές, κινητικές και δημιουργικές πτυχές του εγκεφάλου.
3. Το να παίζεις μουσική συχνά, θα αλλάξει τη δομή του εγκεφάλου σου.
Η πλαστικότητα του εγκεφάλου αναφέρεται στην ικανότητα του να αλλάζει κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Οι αλλαγές που σχετίζονται με τη μάθηση συμβαίνουν κυρίως στους συνδέσμους που υπάρχουν μεταξύ νευρώνων. Όταν μελετήθηκαν η μουσική κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, βρήκαν πως ο όγκος του εγκεφάλου ήταν μεγαλύτερος σε επαγγελματίες μουσικούς, μεσαίος σε αρχάριους και μικρός σε ανθρώπους που δε σχετίζονται με μουσική.
4. Ο εγκέφαλος αντιδρά στη μουσική με τον ίδιο τρόπο με όταν καταναλώνεις φαγητό.
Όπως αναφέραμε νωρίτερα, η ντοπαμίνη είναι μια ουσία που εκκρίνει ο εγκέφαλος. Το συγκεκριμένο χημικό συστατικό είναι συνδεδεμένο με την αίσθηση ευφορίας, η οποία με τη σειρά της συνδέεται με τον εθισμό, το σεξ ακόμα και με το φαγητό. Η ντοπαμίνη είναι εκείνη που επιτρέπει σε έναν άνθρωπο να νιώσει τις απολαύσεις τέτοιων δραστηριοτήτων. Μια έρευνα που χρησιμοποίησε μόνο ορχηστρική μουσική, αποδεικνύει πως η αναμονή για μια μουσική «έξαψη» απελευθερώνει τις ίδιες ουσίες στον εγκέφαλο με την αναμονή της γεύσης του φαγητού.
5. Το να ακούς μουσική ενώ γυμνάζεσαι μπορεί να αυξήσει σημαντικά την απόδοση σου.
Ο Διαχωρισμός είναι μια τεχνική αντιπερισπασμού για τον εγκέφαλο που μειώνει την αντίληψη της παραπάνω προσπάθειας. Αυτή η τεχνική μπορεί να αποσπάσει τον εγκέφαλο από το να νιώσει κούραση και να εξυψώσει θετικές διαθέσεις όπως το σθένος. Με τη χρήση μουσικής κατά τη διάρκεια μέτριας έντασης ασκήσεων, θα βρείτε τον εαυτό σας να αντιμετωπίζει την άσκηση με μεγαλύτερη ευχαρίστηση.
6. Ένας συναισθηματικός δεσμός μπορεί να είναι ο λόγος για την ύπαρξη του αγαπημένου σας τραγουδιού.
Πολλές φορές ταυτιζόμαστε με το περιεχόμενο των αγαπημένων μας τραγουδιών. Ακόμα κι αν πολλοί αλλάζουν αγαπημένο τραγούδι ανάλογα με τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες, έχει αποδειχθεί πως εκείνα που παραμένουν τον περισσότερο καιρό είναι άμεσα συνδεδεμένα συναισθηματικά με μία ανάμνηση που υπάρχει πίσω από το τραγούδι.
7. Οι χτύποι της καρδιάς αλλάζουν για να μιμηθούν τη μουσική που ακούτε.
Έχει παρατηρηθεί πως η μουσική ρυθμίζει τους παλμούς, την πίεση και την αναπνοή. Το καρδιομυικό σύστημα σημείωσε αυξομειώσεις σε μέγεθος σε μια έρευνα 24 ανθρώπων. Αλλαγές σε ηχητικά μοτίβα παρατηρήθηκε πως επηρεάζουν και μικρότερες μορφές ζωής, όπως ένα αναπτυσσόμενο έμβρυο.
8. Η χαρούμενη και η θλιβερή μουσική μπορεί να αλλάξουν τον τρόπο που βλέπετε τον κόσμο γύρω σας.
Ο εγκέφαλος πάντα συγκρίνει πληροφορίες που λαμβάνουμε μέσω της όρασης με εκείνες που αποτελούν τις προσδοκίες μας για τον κόσμο συνολικότερα, βάσει γνώσης. Το τελικό αποτέλεσμα στο μυαλό είναι εκείνο που αντιλαμβανόμαστε ως προσωπική πραγματικότητα. Συνεπώς, χαρούμενα τραγούδια θα σας κάνουν να δείτε τον κόσμο διαφορετικά από ένα λυπημένο άτομο.
9. «Σκουλήκια» ονομάζονται τα τραγούδια που δε μπορείς να βγάλεις από το μυαλό σου.
«Σκουλήκι» θεωρείται ένα είδος φαγούρας στο εγκέφαλο. Αυτή η «φαγούρα» μεταφράζεται σε μια ανάγκη που έχει το μυαλό να γεμίσει τα κενά στο ρυθμό ενός τραγουδιού. Το ακουστικό περίβλημα του εγκεφάλου, αυτόματα γεμίζει τα κενά στο ρυθμό ενός τραγουδιού. Με απλούστερα λόγια, το μυαλό μας συνεχίζει να «τραγουδάει» ακόμα κι όταν το τραγούδι έχει τελειώσει.
10. Η μουσική προτείνεται σε ασθενείς που πάσχουν από Πάρκινσον ή έχουν περάσει εγκεφαλικά.
Η μουσικοθεραπεία υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Η μουσική ενεργοποιεί πολλαπλά δίκτυα νευρώνων σε συντονισμένες κινήσεις και οι περιοχές του εγκεφάλου που επεξεργάζεται αυτές τις κινήσεις διαχειρίζεται και τα κέντρα ομιλίας στις ίδιες περιοχές. Καθώς η μουσική επηρεάζει αυτές τις περιοχές, βοηθάει τους ασθενείς να ξεπεράσουν προβλήματα κινησιολογικά καθώς και προβλήματα ομιλίας.
11. Σύμφωνα με μια έρευνα, το να μάθεις ένα μουσικό όργανο μπορεί να βελτιώσει κινητικές δεξιότητες και δεξιότητες συλλογισμού.
Σε μία έρευνα που συμμετείχαν παιδιά, διαπιστώθηκε πως εκείνα που είχαν τρία ή και παραπάνω χρόνια μουσικής εκπαίδευσης είχαν καλύτερες κινητικές δεξιότητες και ικανότητες διάκρισης από εκείνα που δεν είχαν μουσικές γνώσεις. Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε πως έχουν μεγαλύτερη λεξιλογική ποικιλία και δεξιότητες συλλογισμού, αν και αυτές δε συμπίπτουν απαραίτητα με την εξάσκηση της μουσικής.
www.ogdoo.gr
0 comments :
Post a Comment