Στο πλαίσιο της εβδομάδας μόδας του Παρισιού, η οποία εισήγαγε διάφορα συνεργατικά σχέδια μεταξύ μεγάλων εμπορικών σημάτων μόδας και μεγάλων ονομάτων από τον κόσμο της τέχνης, το Γαλλικό κεφάλαιο χτυπήθηκε για πρώτη φορά από τον πιο «ασύλληπτο» καλλιτέχνη δρόμου στον κόσμο, τον Banksy.
Χωρίς προηγούμενη ανακοίνωση ή προειδοποίηση - και μέχρι στιγμής χωρίς επίσημη επιβεβαίωση - οι Παριζιάνοι άρχισαν να ανακαλύπτουν αρκετά νέα έργα τέχνης δρόμου.
Το πρώτο κομμάτι βρέθηκε κοντά στο σταθμό Portedela Chapelle του μετρό, όπου το επίσημο προσφυγικό κέντρο του Παρισιού «La Bulle», ήταν εγκατεστημένο μέχρι τον Αύγουστο του 2017. Μια πόλη μέσα σε μια πόλη, φιλοξενούσε έναν πρόχειρο καταυλισμό περίπου 2.700 προσφύγων και ξηλώθηκε περίπου 35 φορές πριν από τη μετακίνηση 2.000 μεταναστών σε προσωρινά καταφύγια. Αυτό έγινε ως μέρος της επιθυμίας του Emmanuel Macron να απομακρύνει τους πρόσφυγες «έξω από τους δρόμους, έξω από το δάσος», όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του.
Έχοντας αυτό υπόψη, ο Banksy επανέφερε το κομμάτι του «Go Flock Yourself» από το 2008 και δημιούργησε μια νέα έκδοση ως σχόλιο σχετικά με την τρέχουσα πολιτική κατάσταση στη Γαλλία και σε όλη την Ευρώπη. Σχεδιάζοντας ένα μαύρο κορίτσι που ζωγραφίζει ένα μοτίβο βικτωριανής ταπετσαρίας πάνω από μια σβάστικα, ο καλλιτέχνης σχολιάζει τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικοί κρύβουν τις παραβιάσεις και ενδεχομένως τις φασιστικές πολιτικές.
Το δεύτερο και το τρίτο κομμάτι εμφανίστηκαν σύντομα στη συνέχεια. Κάποιο απεικονίζει έναν κοστουμαρισμένο άνθρωπο να δελεάζει ένα σκύλο με ένα κόκκαλο ενώ κρύβει ένα πριόνι πίσω από την πλάτη του, μια μεταφορά για τους πολιτικούς που εξαπατούν τους ανθρώπους με υποσχέσεις που συχνά έχουν μια καλυμμένη, καταστροφική ατζέντα. Το άλλο είναι η εκδοχή του Banksy για τον πίνακα «Ο Ναπολέων διασχίζοντας τις Άλπεις» του Jacques-Louis David, σύμβολο της γαλλικής εξουσίας και επιρροής. Καλύπτοντας τον αναβάτη με την κάπα, ο καλλιτέχνης σχολιάζει τον τρέχοντα λανθασμένο τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση καθοδηγεί τη χώρα, τυφλώνοντας τους ανθρώπους με προπαγάνδα και ψευδείς υποσχέσεις.
Τα τρία τελευταία κομμάτια παρουσιάζουν τους αρουραίους-σήμα κατατεθέν του Bansky στον τόπο γέννησης τους - ο Παριζιάνος καλλιτέχνης Blek Le Rat και τα τεχνουργήματα του με αρουραίους είχαν μεγάλη επιρροή στον Banksy. Τοποθετώντας τους γύρω από την πόλη με τρόπους που αλληλεπιδρούν με τα τοπικά γκράφιτι και τις προσόψεις των κτηρίων, μπορεί να φαίνεται σαν να διασκεδάζουν με την κατάσταση. Αλλά, στην πραγματικότητα, αποτελούν μια υπενθύμιση μιας αστάθειας της περιόδου των πολιτικών αναταραχών που έλαβαν χώρα το Μάιο του 1968, όταν η γαλλική κυβέρνηση προσωρινά έπαψε να λειτουργεί.
Σε ένα κομμάτι, ένας αρουραίος εκτοξεύεται μακριά πάνω σε έναν φελλό από μπουκάλι σαμπάνιας.
Χρησιμοποιώντας αυτό το σύμβολο της ευημερίας ως το όχημά τους για να ξεπεράσουν τα εμπόδια, τα τρωκτικά είναι για άλλη μια φορά η μεταφορά του Banksy για τους ανθρώπους της εργατικής τάξης που κάνουν σημαντικές αλλαγές όταν ενώνονται μαζί και παλεύουν για κοινούς σκοπούς.
www.klik.gr
0 comments :
Post a Comment